Деведесетих година прошлог века, када је био можда најтежи период у нашој скоријој историји бар што се тиче економске ситуације (санкције, блокаде, хиперинфлација, ембарго на скоро сву робу), морао сам да осмислим разне начине како бих трговачко предузеће „Процессор Цоммерце”, чији сам власник био, успео да задржим на победничком трону.
Негде око 1993. креирао сам слоган који је годинама касније, па чак и данас код многих људи, остао дубоко урезан у сећање:
„Позовите СМЕСТА – 655 ДВЕСТА”
То је било неописиво лудило како по питању броја позива на тај телефон, тако и по количини и разноврсности робе коју смо продавали у нашој продавници која се налазила на Београдском сајму у Хали 11.
Поред многих иновативности које сам примењивао (међу првима смо почели да продајемо робу на 6 или 12 месечних рата чековима грађана, широк асортиман, врло повољне цене, изузетно чисто и уредно, лепо сложено, љубазност продаваца на највишем нивоу, услуга бесплатног развоза, обуке, сјајан маркетинг…) морао сам, поред свега тога, и да се довијам разним методама које нису биле забележене у маркетинг и осталим уџбеницима тог доба.
Петнаестак година касније када ме је једна новинарка на неком скупу замолила да јој у кратким цртама изнесем неколико тих „трговачких форица” из тог периода ја сам јој онако у ходу „одржао кратак курс”:
Лекција 1. Продавао сам технику… ставим попуст 15% слабо иде. Онда улубим руком са стране уређај, напишем попуст због оштећења 15% и иде као алва.
Лекција 2. На уређаје које нико није куповао напишем: продато, резервисано или капарисано…и одмах сви траже исти такав. Цена није важна.
Лекција 3. На уређај који дуго није продат напишем: „Узорак. Није за продају!“ и одмах сви баш тај хоће…онда зовем магацин као преко везе…
Лекција 4. Са уређаја који се слабо продаје скинем цену (пазити на инспекцију) и одмах се сви распитују за исти. Онда креће обрада и прича…
Лекција 5. Купци су ми увек тражили ново. ОК, ако већ немам стално нове моделе, свакодневно сам премештао исту робу по излогу и радњи… и ето новог.
Лекција 6. На свим телевизорима у продавници наместим исти програм, то лепо изгледа, али само на моделу који се најслабије продаје пустим фудбал.
Лекција 7. Ако баш немам уређај који ми купац тражи исти одмах набављам и доносим му га кући, пуштам у рад а касније га обавезно позовем да чујем да ли је задовољан.
Лекција 9. Увек сам водио рачуна да у радњи имам пођеднако интересантне робе и за мушкарце и за жене. У супротном куповина краће траје.
Лекција 10. Предузетник мора да буде љубазан и врло, врло пажљив, те зато, ако сте уочили да у овом низу недостаје лекција број 8 онда сте права особа за бизнис.